fun times!

lördag 21 juni 2008

man skulle väl kunna säga att jag firat midsommar två gånger i år. För det blev lite midsommarkänsla både i torsdags och i fredags, men jag ska inte klaga båda dagarna var mysiga.

I torsdags åkte ju iaf jag och Jonas upp till kloten och hälsade på. Grillarna var lagom varma när vi kom upp så vi tryckte i oss lite korv och pratade med folk. Sen fick jag höra att det vankades bastu, men inte fick jag basta med Jonas utan ´kvinnorna hade sin egna bastu så dom kunde snacka skit i fred.
Så jag låste in mig på toa knölade in mig i en bikini och virade handduken runt mig. Men när jag kom in i dusch/bastu/omklädningsrummet fick jag lust att vända eftersom jag möttes av typ 10 spritt språngande nakna 40+ mammor. Jag har lite svårt för nakenhet måste jag erkänna, speciellt med folk jag inte känner. Men in i bastun klev jag, invirad i min handduk och omringad av nakna kvinnor. Jag satt väl mest och kollade in i väggen för att inte behöva se alla kussimurror och mamma tuttar. Men det var trevligt ändå, dom hade lite roliga samtal för sig.
Sen blev det typ sängdags och kvällen tog slut.

Sen på fredag morgonen drog alla karlar iväg för att åka gocart och kvinnorna stannade kvar för att ha yoga. Jag kan ju inte skryta med att jag är smidig, för det är jag verkligen inte. Många av mammorna ( som dom nu får heta ) var bra mycket vigare än mig, men avslappning är jag bra på iaf.

På eftermiddagen bar det av hemmåt igen eftersom det skulle bli grill hos Henrik. Alla från Örebro skulle med komma, så jag såg iaf fram emot det jätte mycket. Och jag tycker faktiskt kvällen blev väldigt lyckad. Vi grillade, snackade skit, skrattade och spelade trivial i hur många timmar som helst. Jag förstår inte riktigt varför dom har med så jävla konstiga frågor på det spelet, finns det verkligen folk som kan svaren? Men till slut lyckades ju några få alla tårtbitar och gå in mål, så då var det bara att åka hem och sova.

Imorrn blir det te hos Jennifer, så då ska vi få höra hur Frida haft det på sin semester, sen måste jag säga farväl till alla för jag kommer inte hinna ses mer. För på torsdag åker jag, helt sjukt peppad är jag. Men jag är rädd för att dö. Usch =/

God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, bastu. omg. men du kommer inte dö, och vi kommer sakna dig!

Anonym sa...

iiih, du måste sola ihjäl dig åt mig, här i sverige har vi haft nog med sol för flera år denna vår. bah

Anonym sa...

neeej du ska inte dö , var inte rädd för det!