Projekt Kasper

fredag 23 januari 2009

Jag och Lisen har ett projekt på g. Vi har nämligen skaffat en hund på deltid!

Han heter Kasper och är en Pitbull/Schäfer, ser dock ut som en Pitbull/Rottis. 
En kille på skolan tar hand om honom åt sin syster denna terminen, men jag tror inte han har sån stor lust till det. Lisen som aldrig har några lektioner har därför erbjudigt sig att sitta hundvakt och tur var väl det!
Tycker så hemskt synd om den lilla hunden så mitt mamma hjärta blöder. Idag när vi hämtade honom vid 14.30 hade han nog inte fått vara ute en ända gång under dagen och mat... Lisen hade hört killen säga "vad ska han få idag då...han kanske får kyckling igen". Kyckling? Man kan väl fan inte föda en hund med kyckling?! Vi köpte lite hundgodis till honom på ica och han vräkte i sig som han aldrig sett mat förut...typ! Vi ska göra honom tjock och glad!
Sen har han ovanan att morra på folk som han inte känner och som kommer nära, och det är ju inte så bra så nu försöker vi uppfostra honom, han ska bli en bra hund!

När han väl har lärt känna en så är han hur snäll som helst, tycker så synd om honom bara! Jag är nya Cesar Millan!!!

3 kommentarer:

Andrea sa...

åååååh, ta hand om hunden! jag vill se bild på han! låter ju svinmys och som om han verkligen behöver eran hjälp! gosegos!

(rompan, hahaha!)

Fredric sa...

Ring om ni behöver hjälp med något ang hunden! Jag är ju lite av en hundnörd så att säga :). Se till att mata honom med riktig hundmat! Ingenting annat än det. Köp ett storpack tillsammans eller nåt. Hunden ska fan inte leva på kyckling :/. Som sagt. Ring om ni vill ha tips. Jag vet t.ex hur man ska få honom att sluta morra på folk.

Anonym sa...

Du får lägga upp bild :D:D:D